středa 30. října 2013

II. varianta - muzeum fotografie

Od původního programu (ateliérů) jsem upustil, jelikož místo nebylo vhodné z důvodu oslunění. V současné době by ani ateliéry nemohly komunikovat s museem, tak jak jsem si představoval. Nadále se tedy budu vysloveně soustředit na dostavbu v podobě muzea fotografie.

U této varianty jsem vycházel z odlišných úrovní terénu starého židovského města a nově vzniklé zástavby po asanaci. Hlavní vstup do budovy umisťuji na původní úroveň, která je dodnes patrná u Pinkasovy synagogy. Nástup se odehrává pomocí rampy směrem od náměstí. Hlavní vchod tak zůstává skryt a nenarušuje celistvou hmotu muzea. Při dimenzování základní hmoty jsem použil rozměry jižního rizalitu Uměleckoprůmyslového musea, stejně tak jsem převzal i moduly oken. Dostavba je propojena s UPM pouze v 1.PP (zároveň původní úroveň starého města). Zázemí společně s výtahem by bylo umístěno v jednom jádře, kolem kterého obíhá hlavní schodiště.














Kolumba Museum, Köln, Peter Zumthor


4 komentáře:

  1. fakt moc pekny! jen mi chvili trvalo nez jsem pochopil ze ty posledni dva obrazky nejsou Tvoje vizosky, ale zumthor : D

    OdpovědětVymazat
  2. Baví mě nástup do té budovy, ta snížená širooooká rampa je super. Pak mě tam překvapuje samotné řešení parteru, to chce zapracovat, ať to kamarádí s tím vrškem, který je taky fajn.

    OdpovědětVymazat
  3. super, líbí se mi nástupní plocha i to, jak ten pixelart z cihliček (s ornamentálním potenciálem) propojuje palačák s židovským městem. zazděný okna jsou potom gesto samo o sobě. ale je nutno dát za pravdu Martinovi, samotnej vstup by měl líp komunikovat se zbytkem fasády, banální skleněná plocha tomu nesluší...jen tak dál

    OdpovědětVymazat